Madrileenze zon en Plaza Mayor - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu Madrileenze zon en Plaza Mayor - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu

Madrileenze zon en Plaza Mayor

Blijf op de hoogte en volg Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien

23 September 2012 | Spanje, Madrid

Onze tweede dag in Madrid begon goed en zonnig. Ons hotel is werkelijk op loopafstand van alles: Plaza Mayor, Prado, metro, uitgaanswijk en het Koninklijk Paleis. We hebben dus weer heel veel gelopen. Gisteren vanaf het vliegveld hadden we een perfecte verbinding met de metro naar de stad en na nog geen anderhalf uur (wachten op koffer en even uitzoeken hoe de ticketautomaat hier werkt ) waren we op onze hotelkamer. Tijd genoeg om daarna Madrid in tegaan voor een eerste verkenning van deze mooie en gezellige stad. Het was 30 graden dus dat was een stuk beter dan in Nederland. Onze wandeltocht heeft ons eerst rechts van ons hotel gebracht waar het Prado museum is, Van daaruit hebben een wandeling gemaakt naar oa het Plaza de Cibeles waar het oude postkantoor staat (wat meer weg heeft van een paleis) en menig prachtig gebouw aan de wegen rondom, bekeken.

Vandaag zijn we naar links van ons hotel gelopen en waren in een mum van tijd op het Plaza Mayor. Helaas was de tapas bar die een collega mij getipt had niet te vinden. het linker straatje was niet te vinden, simpelweg omdat het er wemelde van de linkerstraatjes. Vanuit Plaza Mayor hebben we een wandeling uit onze reisgids gemaakt waar veel van de prachtige panden en kerken in staan beschreven. Het loopt heerlijk relaxt, want het is niet druk en alles is op redelijke loopafstand van elkaar.
Je komt hier veel terassen tegen waar de Madrilenen lekker met elkaar aan het kletsen en lachen zijn en ook hier weer dames die op en top gekleed gaan alsof ze naar een bruiloft gaan met zelfs corsages in het haar. De mooiste jurkjes zie ik, nu alleen de winkels nog vinden waar ik ze kan kopen. Wij kunnen qua elagantie en vrouwelijkheid nog veel van de Spaanse dames leren.

Toen we vanmiddag in het prachtige Parque del Buen Retiro waren begonnen er helaas wolken te komen en begon de lucht te betrekken. We zaten net heerlijk aan de sangria maar omdat iedereen aanstalten maakte om te vertrekken zijn wij ook terug naar het hotel gegaan nadat we eerst even de locatie van de autoverhuurder hadden opgezocht. Ook dit is slechts twee metro haltes van ons hotel dus we zitten echt super centraal hier.Morgen staat de huurauto voor ons klaar en vervolgen we onze weg naar Salamanca wat ook een prachtige stad schijnt te zijn met de oudste universiteit van Spanje. Onderweg doen we nog 1 a 2 andere mooie steden aan dus we zullen de dag nuttig gaan besteden.

• 23 September 2012 - 19:45

Saskia Twaalfhoven:

Weer zo'n leuk avontuur!! Geniet er lekker van, aan het weer zal het niet liggen!!

Liefs Saskia

• 23 September 2012 - 20:28

Anja En Bram:

Wij zullen weer genieten van jullie belevenissen, wij gaan donderdag voor 8 dagen naar Egypte even relaxen en genieten van de rode zee, Bram vindt het snorkelen geweldig daar.

Geniet lekker en groetjes,

Anja en Bram

• 26 Oktober 2013 - 11:31

Jan En Yvonne:

Een hele fijne vakantie met elkaar. Veel plezier