Loas, bye bye !!! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu Loas, bye bye !!! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu

Loas, bye bye !!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien

11 Maart 2010 | Nederland, Enkhuizen

We zijn helaas tot de conclusie gekomen dat een bezoek aan Laos, wat we op de planning hadden staan, niet goed tot de mogelijkheden behoort. We zijn 25 dagen op reis en willen ook door Vietnam en Cambodja reizen en hier veel zien en ervaren, Eigenlijk hebben we hier al een behoorlijke "keg" aan. Het is nl ook vakantie dus we moeten een beetje relaxed kunnen reizen, anders zouden een aantal van ons misschien wel behoorlijk chagereinig kunnen worden......... Laos haalt de snelheid er flink uit. Je leest overal over de slechte(re) infrastructuur en het openbaar vervoer wat over 170 km maar liefst 7 uur bezig is. Ondanks dat we het heel jammer vinden (Rianne) hebben we dus besloten om Laos te "skippen". Nu kunnen we iets rustiger door Vietnam en Cambodja reizen en misschien eindigen met een paar dagen op een eiland als Ko Tao waar Rianne er een ander duikbrevet bij wil halen en Marlot en Laurien ook willen gaan duiken. Vorige week hebben we een vliegticket van Bangkok naar Hanoi geboekt zodat we daar sneller zijn en vandaaruit naar beneden af kunnen zakken.Alles is op internet op te zoeken en te boeken maar we houden het hier bij en zien verder wel waar en in welk hotel/guesthouse we terecht komen. Dat is juist het avontuurlijke van zo reizen en het geeft je de gelegenheid om ergens te vertrekken als je alles gezien hebt of er juist een dag aan vast te plakken als het je ergens goed bevalt.
Marlot, die toch met Daan in Den Haag moest zijn voor zijn brevet, heeft bij de Vietnamese ambassade voor ons alle 5 een visum gescoord! Het bleek er behoorlijk druk te zijn en het was opvallend dat de Vietnamezen alleen in het Engels de bedragen konden noemen die je moest betalen en dit dus aan de lopende band! We zijn dus beslist niet de enige die naar Vietnam gaan, maar die illusie hadden we ook allerminst!
Nog 42 dagen en dan gaan we. Eerst nog ons 25 jarig huwelijksfeest vieren waar de voorbereidingen ook van op gang zijn gekomen. De uitnodigingskaarten zijn klaar! Al met al nog een bedrijvige periode in het vooruitzicht met het feest en de zaken die we nog moeten aanschaffen. Komt allemaal goed, zoals altijd.

• 03 April 2010 - 19:17

Marlot:

JEEEJ.
    Nog maar 20 nachtjes en dan is het zover, dan vliegen de lubjes ECHT naar azie. Wat hebben we er zin in!!

• 23 April 2010 - 09:15

A:

Hallo Lubjes, het is nu vrijdag 23 april 11.10 uur dus jullie zitten nu of nog in de trein of zijn al op schiphol, ik kijk om 15.00 uur wel even op teletext om te zien of jullie echt vertrokken zijn, zal vast wel
    Dus als jullie dit lezen zitten jullie al in Azië, geniet er lekker van joh!
    Kijk al uit naar de foto's
    groetjes Annelies

Verslag uit: Nederland, Enkhuizen

Ons 25 jarig huwelijk, onze gezinsreis Azie!

Al jaren heb ik de wens graag een verre reis te willen maken met onze kinderen als wij 25 jaar getrouwd zijn als de (financiele)omstandigheden dit toe laten. Dit leek me een fantastisch mooie herinnering voor later i.p.v een duur feest in een accomodatie waar jezelf vaak niet heel veel van mee krijgt...... Wat ben ik blij dat de tickets vorig jaar geboekt zijn en dat de datum vast staat. Ik ben ook heel blij dat de meiden het alledrie geweldig vinden, niet onbelangrijk want voor "hetzelfde geld" wilden ze niet eens met ons op stap!! We vliegen op vrijdag 23 april naar Bangkok en verblijven dan eerst 1 nacht in (men zegt) luxe hotel daar. Dit is het enige wat vast staat daarna zien we het wel, "go with the flow", zoals dat zo mooi heet. Wel gaan we een keer met elkaar zitten om in ieder geval te bepalen wat we onderweg willen zien om zo niet het risico te hebben om iets over te slaan. Over het algemeen wil je vooruit en wil je niet weer terug naar een plaats waar je al geweest bent. De bedoeling is dat we vanuit Bangkok richting Cambodja gaan (Angkor Wat) door naar Vietnam , Laos en weer terug via Thailand. We zullen ons verplaatsen via trein/bus/boot en misschien nog met een binnenlandse vlucht. We zien wel....... Wekelijks zeggen we tegen elkaar er zoveel zin in te hebben en dat stemt me al zeer tevreden. De vaccinaties zijn al binnen en ook de recepten tegen Malaria liggen al klaar. Straks gaan we ons verdiepen in de visa, ik geloof dat we voor ieder land er 1 nodig hebben dus dat wordt nog leuk.
Nog 67 dagen, het aftellen is begonnen!!