The party is (almost) over now!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu The party is (almost) over now!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu

The party is (almost) over now!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien

16 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Op dit moment zitten we in Bangkok en vertrekken we morgen weer naar we hebben gehoord, het koude Nederland terwijl het hier ontzettend warm is. Na ons laatste bericht hebben we weer van alles afgereisd en gedaan:
De dag na de Killing Fields zijn we met de bus naar Siem Reap gegaan, een andere stad in Cambodja en uitvalsbasis om Angkor Wat te bezoeken. We kwamen er s' middags aan en werden bij het busstation opghaald door een mini Van om ons naar een hotel te brengen. Dit was geregeld door de man van ons hotel in Pnohm Penh die deze eigenaar weer kon en het hotel was toevallig toch diegene waar we heen wilden dus dat was een mooie opsteker. Het was een hotel iets buiten de drukte met een ontzettend leuk dakterras waar je kon eten en kon relaxen en van het zonnetje kon genieten. Rieuw en ik hebben ergens anders van het zonnetje genoten want wij zijn met de tuk-tuk al naar één van de tempels van Angkor Wat gegaan om, zoals werd verondersteld, van de zonsondergang tegaan genieten die op de berg met tempel adembenemend zou zijn. Nou nou, we hadden het natuurlijk kunnen weten dat dit niet alleen tegen ons verteld zou worden want samen met ons ondernamen er nog zo een 500 mensen de afmatttende tocht naar boven........ Persoonlijk houden wij niet van zo een masaal gebeuren en hoewel de zonsondergang mooi was (niet anders dan anders) hadden wij verwacht om de tempel te kunnen zien omringd door de zonsondergang maar dat was niet het geval. Wat deze tocht ons wel opleverde waren de zweetdruppels die in eerste instantie nog door onze kleding werden geabsorbeerd maar daarna van ons afliep als bij het ontspringen van bv de Elbe. Echt niet te geloven dat je zo kunt zweten, mijn gemiste Zumba lessen hebben dit ruimschots gecompenseerd!!. Siem Reap was alweer meer op toeristen gericht, met meer barren en restaurants en drukte. De volgende dag hebben we een tuk-tuk gehuurd met chauffeur die ons naar de belangrijkste tempels van Angkor Wat heeft gebracht en op ons wachtte terwijl wij in volle adoratie keken naar een complex uit de Khemer tijd wat zo ontzettend mooi en groot was dat je het je bijna niet voor kunt stellen als je het niet zelf gezien hebt (ook weer). Het is ook ongelofelijk hoeveel er nog intact is wat betreft de torens en reliefen. Ik wilde dit altijd als eens zien en het heeft mijn verwachtingen zeker niet teleurgesteld. ' S avonds hebben we de nachtmarkt bezocht en hebben we onze gepijnigde voeten laten behandelen en zijn Rieuwert en Laurien in een bak met kleine visjes gaan zitten die dan aan hun voeten komen sabbelen, mmmmmm
De dag hierna zijn we met de bus naar Bangkok gereden. wat een verschrikkelijke reis!! We hadden geboekt en betaald voor een zgn Vip bus die een wc aan boord zou hebben, slechts bij de grens zou stoppen en er dus veel korter over zou doen. Je raadt het al, de bus die we kregen zou hier al op het bussen kerkhof beland zijn, had geen wc en stopte zo ongeveer om het uur om onduidelijke redenen, terwijl iedereen gewoon verder wilde. Het idee erachter zal wel zijn dat je dan toch iets gaat kopen bij het winkeltje wat er natuurlijk altijd aan gekoppeld is en dat brengt weer geld in het laatje. De grens was helemaal een ramp: lang wachten en een verschrikkelijk stuk lopen met je backpack. Op zich geen probleem, ware het niet dat wij hadden verwacht dat het net zoals bij de grens van Cambodja ongeveer een 20 meter lopen zou zijn en dat we daarom onze tassen in de flightbag (ter bescherming tegen beschadigingen en ongewenste toevoegingen) hadden gelaten. Een optelsom van: zware tas+ lang wachten+ hete zon+ zere schouder door hengsel + heel lang stuk lopen+ ergernis en gemopper+ verkeerde bus,
maakt dat we allerminst blij waren. Tot overmaat van ramp moesten we weer een uur bij een restaurant wachten en werden we daarna met ontzettend veel mensen in een mini Van gestopt met alle backpacks op een grote hoop in het midden en werden we vergezeld door een ontzettend onsympathieke man die ondanks de minimale ruimte gewoon zijn stoel in de slaapstand zette en deed alsof hij alleen op de wereld was. We hebben nog gevraagd of hij Remy heette. In eerste instantie wilde ik er iets van zeggen maar dat mocht ik niet van Marlot (die achter hem zat), we hebben toen we een stop maakte zijn stoel weer rechtop gezet in de hoop dat hij de hint zou begrijpen.Rieuw dacht hem te kunnen beletten de stoel weer achteruit te zetten door de koker die wij mee hadden tegen zijn stoel te houden maar na enige belemmering kon hij zijn stoel hier natuurlijk toch doorheen duwen. De woordenwisseling die toen volgde, verdient geen schoonheidsprijs en we dachten echt dat Rieuw hem naar de keel zou vliegen. De man was nl zo verschrikkelijk arrogant en praatte zo belerend dat er geen normaal gesprek mee te voeren was. De hele bus keerde zich tegen hem want op hem na zat iedereen zo een beetje met de benen in de nek maar hij trok zich er niets van aan en bleef gewoon zitten. Waar kwam deze fantastische man vandaan? Juist..... Germany! Je mag het niet zeggen maar dit was wel een typisch geval van een Ubermensch. In Bk zijn we bij het station afgezet en konden gelukkig nog 5 kaartjes voor de nachttrein naar CHang Mai bemachtigen anders was ons schema behoorlijk in de war gekomen. In Chang Mai hebben we een paar heerlijke dagen gehad. We zijn naar de Doi Suthep geweest (tempel op een hele hoge berg met een prachtig uitzicht) naar een olifantenkamp om een rit door de jungle te maken op de rug van een olifant en we zijn naar een apenschool geweest wat we achteraf beter niet hadden kunnen doen omdat dit eigenlijk hemelschreinend was. ' S Middags hebben we ons getrakteerd op een Thaise massage, pedicure en manicure. Chang Mai is een grotere stad als 5 jaar geleden geworden en is minder authentiek maar nog zeker een bezoek waard. We hebben er een prachtig schilderij gekocht van 150x180 bij een van de vele kunstschilders die echt ontzettend mooi en goed kunnen schilderen. Wat een vakmensen!
Dinsdag zijn we vanuit Chang Mai naar Bangkok gevlogen en 2 uur later daarvan daan weer naar Phuket ook weer om flink wat tijd te winnen. We wilden nl echt nog we een dag of 3 relaxen op een eiland. Op Phuket moesten we 1 nacht blijven slapen om de volgende dag met de eerste ferrie naar Ko Phi Phi te kunnen varen. Alles was hier dubbel zo duur en het vinden van een betaalbaar hotel was best een opgave. We hebben er uiteindelijk 1 gevonden op Long Beach. Dit is het rustige strand waar we dus slechts met 10 man op het strand lagen. Het andere strand is echt een kermis, vol barren en winkels en nachtfeesten. Bij ons strand was slechts 1 restaurant dus je kunt je wel voorstellen dat dit een heel verschil was. Rieuw en de meiden zijn wezen duiken via een duikschool en ik ben mee gegaan en heb daar gesnorkeld. Wat je dan allemaal ziet grenst aan het zien van een film van meneer Cousteau (of hoe heet hij ook alweer?) Ze zijn naar ongeveer 14 meter gedoken en hebben een schildpad, leppard haai, barracuda, maanvis, kogel vis, murena, zeepaardjes, enz enz gezien. Ook bij het snorkelen zag je de prachtigste vissen en koralen. Ze hebben er erg van genoten. Later hebben we nog snorkels gehuurd en bleek dat vlak bij het strand in het water al van alles te zien was met de mooiste gekleurde visjes en koralen. Ko Phi Phi is een prachtig eiland maar we waren blij dat het nu laagseizoen was anders kun je er denk ik over de koppen lopen, en dat is nou juist iets waar wij niet op zitten te wachten. Het is trouwens heel leuk om te bemerken dat de meiden dezelfde ideeen over reizen hebben als wij; veel zien, rustige plekken en niet naar masale dingen die georganiseerd worden.
Nu zitten we in Bk (gisteren met vliegtuig vanuit Phuket gekomen)en tot op heden merken we niets van de onrusten. Dit is op zich natuurlijk wel vreemd want er schijnen meer dan 20 doden te zijn gevallen. Voor de toerist wordt alles weg gehouden en wordt er niet over gesproken, alleen als je ernaar vraagt of ergens naar toe wil. Wel moesten we gisteren met de taxi bijna dwars door de ongeregelheden en reden we door de zwarte wolken van de aangestoken autobanden, gelukkig op de snelweg die er ahw overheen liep maar toch.....
Vanmorgen regende het terwijl wij nog even bij zwembad wilden gaan liggen, maar ja, je kunt niet alles hebben.
Wij gaan nu genieten van ons laatste dagje Thailand/Bangkok/reis/Vakantie.
Onze afsluiting komt vanuit Nederland , jullie allemaal een fijne zondag!
Rieuwert, jacky, Rianne, Marlot en Laurien.

• 16 Mei 2010 - 08:19

Ilona:

Leuk verhaal weer! Wat ben ik jaloers op jullie ;), ik wilde heel graag een schildpad zien toen Marlot en ik gingen duiken, maar wij zagen hem niet...
    Goede reis terug gewenst! Ben benieuwd naar de verhalen als jullie weer thuis zijn! Liefs, Ilona

• 16 Mei 2010 - 10:33

Anja:

Wat heb ik genoten van jullie reisverslagen.Een hele goede terugreis,en het weer in holland gaat beter worden.Beloof ik jullie hahahaha.

• 16 Mei 2010 - 11:43

Annelies:

Zo te lezen hebben jullie van alles en nog wat meegemaakt, het meest wilde jullie zo, sommige dingen weer niet (camera/bus ed), maar begrijp dat jullie in ieder geval lekker hebben genoten, hoop dat het voor jullie heel lang heeft geduurd, hier is de tijd om gevlogen, als jullie maandag terug zijn vertrekken wij dinsdag naar Barcelona, zullen elkaar daarna weer snel spreken

• 16 Mei 2010 - 14:54

Brigitta:

Zo, jullie hebben nu echt backpack-ervaring opgedaan! Achteraf de leukste verhalen, maar als je er middenin zit heb je het soms even zwaar... Heel herkenbaar in ieder geval voor ons!
    Ko Phi Phi is prachtig en ook wij hebben daar fantastisch gesnorkeld in 1989. Het klinkt alsof het op hetzelfde strand was, dan is er toch niet veel veranderd.
    Geniet van jullie laatste dagje en shop niet teveel, haha...

• 16 Mei 2010 - 17:06

Astrid:

ja ja zit het er alweer bijna op. Snel gegaan hoor. Hier ging het allemaal gewoon door.
    Doe maar een lekkere trui aan als je weer naar huis gaat, het is hier veel te koud voor de tijd van het jaar. Wij hebben de verwarming weer aan en een soort van winterjas uit de kast gehaald. Maar toch zijn we vol goede moed in de tuin aan het werk.
    Nog eventjes en dan gaan wij naar Thailand (als alles goed gaat)
    Nou Lubjes een goed terugreis en tot snel.
    Jan en Astrid

• 17 Mei 2010 - 13:25

Saskia:

Weer een fantastisch verhaal!

Hele goede en veilig reis terug!