One night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu One night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien

25 April 2010 | Thailand, Bangkok

Sinds gisteren zitten we in de drukke maar o zo leuke stad Bangkok. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen na de onzekere toestanden die de vulkaan teweeg heeft gebracht en het feit dat Marlot in Istanbul gestrand was. We hebben toch nog een beetje geluk gehad want onze vlucht bleek de eerste te zijn die op Thailand is gevlogen en dan nog op tijd ook!! De vlucht is prima verlopen zelfs Laurien die erg tegen zo een lange reis opzag, vond het prima te doen. Het eten was erg lekker onderweg en we konden in de pantry drinken/nootjes en een broodje halen wanneer je daar behoefte aan had. In BK werden we keurig opgehaald door iemand van 333 travel die ons met een busje naar het Eastin Hotel bracht. Een behoorlijk luxe hotel, ws de eerste en enige die we zo luxe zullen hebben deze reis. Slippertjes, badjas, internet op de kamer en een onzettend uitgebreid ontbijt vanmorgen. Gisteren zijn we al op Koa San road gaan kijken naar een hotel voor vannacht. Ze zijn er werkelijk in alle soorten en maten. Van heel primitief en smerig tot iets minder primitief en schoon. Voor deze laatste hebben we dus gekozen. Vannacht vertrekken we met een minibus (allemaal heel goed te regelen hier) naar het vliegveld om om 6.40 uur naar Hanoi te vliegen. De komende tijd gaan we eerst door Vietnam trekken. Van iedereen hoor je dat dit een ontzettend mooi land is met een hele aardige bevolking. Gisteren hebben we heel erg lekker gegeten; Pad Thai stond op het menu. Wat is dat toch lekker, alleen daarom zou ik al naar Thailand gaan.
En dan die verse fruitshakes en zakjes met vers fruit. Ze gooien hier trouwens op de ananas of papaya een lepel vol chili kruiden als je dat zou willen. Smaakt trouwens best apart, je moet nou eenmaal alles even proberen.
Van de onlusten tussen rode en gele shirtjes merk je echt heeeeeeelemaal niets. Niets dus om je ongerust over te maken, ook op Koa San road is er geen geel of rood shirtje te zien. Of je zou er 1 moeten willen kopen, die zijn er genoeg, in alle soorten en maten. De meiden hebben al een inschatting gemaakt van wat ze gaan kopen als we weer naar huis gaan en eindigen in BK. We hebben al met elkaar afgesproken dat we gewoon een doosje met souveniers naar Nederland gaan sturen als we veel dingen hebben gekocht. Je bent een shop aholic family of niet?!
Vandaag een heerlijke dag gehad. Nadat we hadden ontbeten zijn we met 2 taxi's naar Koa San road gegaan (normaal zitten we er in 1 opgepakt/geplakt met z'n vijfen) omdat de backpacks er niet meer bij konden. Om 12 uur met de taxi naar het kantoor van de " fietsorganisatie" gegaan om vervolgens om 1 uur op de fiets te stappen en door een onontdekt BK te rijden. Wat leuk om te zien allemaal..... We reden ahw dwars door de huiskamers van Thai door de Klongs. Denk nou niet dat de mensen dat vervelend vinden want dat is allerminst het geval. Iedereen zwaait, roept en kindertjes rennen met je mee en willen je een High five geven. De fietsorganisatie doneert ook een schooltje in deze wijk. Onze fietsen werden vervolgens met een bootje over gebracht waarna wij ook werden opgehaald. We reden daarna door de jungle over smalle paadjes en je moest goed opletten en manouvreren. Rieuw blijkt dit iets minder goed te kunnen dan wij hadden gedacht want je raad het al: hij nam een bocht te krap en lag in de prutsloot. Gelukkig had hij zich niet bezeerd maar neem van mij aan dat het een heel gek gezicht was.........
Eten deden we onderweg bij een locaal eethuisje waar ik een nog lekkerdere Pad Thai heb gegeten dan die van gisteren. Je ziet heel veel en het is dan ook heel moeilijk om dit allemaal op te noemen maar de foto's zullen jullie een beeld gaan geven als we weer thuis zijn! Laurien heeft nog van een ietwat vreemde man een Thai box les gekregen en moest hem slaan en schoppen, toen we hem geld gaven vond hij het niet genoeg en maakte wat stennis, terwijl wij helemaal niet wilden boxen (veel en veel te warm) en hij ons min of meer verplichtte. Van 1 tot kwart over 6 hebben we gefietst in minimaal 40 graden en dat was behoorlijk pittig maar we vonden het fantastisch en hadden het beslist niet willen missen.
Op naar de volgende avonturen nu eerst eten/douchen en slapen en op naar Hanoi!!!!
Honselaartjes: willen jullie aan oma doorgeven dat alles heel erg goed met ons gaat en dat we het ontzettend naar onze zin hebben.?

• 25 April 2010 - 17:40

Martijn:

Top om te horen dat alles goed is gegaan en jullie al weer heel wat beleefd hebben. Oma is nu hier te eten geweest en dit heb ik allemaal even doorgegeven.
    We houden het in de gaten !

• 25 April 2010 - 18:52

Loes:

gelukkig, jullie zijn als compleet gezin aan de reis begonnen! Wat hebben jullie in die paar dagen al veel gezien. ik vind het een leuk reisverslag en kijk uit naar het volgende! Heel veel plezier.

• 25 April 2010 - 20:37

Brigitta:

Hoi allemaal, wat fijn om te horen dat jullie met z'n allen vertrokken zijn! Ik heb vaak aan jullie gedacht de afgelopen dagen... Geniet nu van elke dag en alle nieuwe indrukken en maak er een onvergetelijke reis van!
    Heel veel plezier gewenst van ons allemaal...

• 26 April 2010 - 09:09

Minou:

Hallo Lubjes,
    Groetjes vanuit het thuis (werk) front. We hebben jullie verhaal uitgeprint en laten het iedereen lezen.
    Heel veel plezier!

• 26 April 2010 - 11:35

Saskia:

Goed om te lezen dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Ben wel een beetje jaloers
    :-)

Heel veel plezier en geniet van de onvergetelijke indrukken.

• 26 April 2010 - 18:55

Ilona:

Hoi allemaal!
    Leuk om jullie verhalen te lezen, zo te lezen hebben jullie het super!
    Marlot, is dit dezelfde fietstocht als die wij toen hebben gedaan?
    Heel veel plezier!!

• 28 April 2010 - 20:41

Wendy Terpstra:

Sinds het lezen van de titel zit dat nummer de hele tijd in mijn hoofd ;-)

Blij dat jullie zoveel kunnen zien, doen en lekker eten. Geniet ervan.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ons 25 jarig huwelijk, onze gezinsreis Azie!

Al jaren heb ik de wens graag een verre reis te willen maken met onze kinderen als wij 25 jaar getrouwd zijn als de (financiele)omstandigheden dit toe laten. Dit leek me een fantastisch mooie herinnering voor later i.p.v een duur feest in een accomodatie waar jezelf vaak niet heel veel van mee krijgt...... Wat ben ik blij dat de tickets vorig jaar geboekt zijn en dat de datum vast staat. Ik ben ook heel blij dat de meiden het alledrie geweldig vinden, niet onbelangrijk want voor "hetzelfde geld" wilden ze niet eens met ons op stap!! We vliegen op vrijdag 23 april naar Bangkok en verblijven dan eerst 1 nacht in (men zegt) luxe hotel daar. Dit is het enige wat vast staat daarna zien we het wel, "go with the flow", zoals dat zo mooi heet. Wel gaan we een keer met elkaar zitten om in ieder geval te bepalen wat we onderweg willen zien om zo niet het risico te hebben om iets over te slaan. Over het algemeen wil je vooruit en wil je niet weer terug naar een plaats waar je al geweest bent. De bedoeling is dat we vanuit Bangkok richting Cambodja gaan (Angkor Wat) door naar Vietnam , Laos en weer terug via Thailand. We zullen ons verplaatsen via trein/bus/boot en misschien nog met een binnenlandse vlucht. We zien wel....... Wekelijks zeggen we tegen elkaar er zoveel zin in te hebben en dat stemt me al zeer tevreden. De vaccinaties zijn al binnen en ook de recepten tegen Malaria liggen al klaar. Straks gaan we ons verdiepen in de visa, ik geloof dat we voor ieder land er 1 nodig hebben dus dat wordt nog leuk.
Nog 67 dagen, het aftellen is begonnen!!