Happy Holy!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu Happy Holy!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien Lub - WaarBenJij.nu

Happy Holy!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien

20 Maart 2011 | India, Jaipur

Dit is pas onze vierde dag maar het lijkt of we al minstens anderhalve week onderweg zijn.....

Gisteren hebben we het Amber fort bezocht en hebben we de klim naar boven ondernomen. Je kon er voor kiezen om dit lopend te doen of op de rug van een olifant. Jan F, zou ongetwijfeld de rug van de olifant hebben gekozen (je bent er maar 1x)maar wij zijn sportief en zijn naar boven gewandeld(hmm). Op dit moment is het hier een graad of 36 dus best een verhitte opdracht maar ....wij laten ons niet kennen!

Het Amber fort is eigenlijk een paleis en ligt hoog op een heuvel. Het is nog best goed onderhouden dus we hebben een mooi beeld van de woonsituatie van een Maharadja uit de 17e eeuw gekregen. Hierna stond het gebruikelijke koopuurtje in 1 of ander atelier op het programma maar hoewel we hier een uur de tijd kregen, waren we allemaal al in een stief kwartiertje weer buiten en hadden geen van alle iets gekocht. Was niet eens een moeilijke opgave voor mij!

In Jaipur was er gisteren een olifantenfestival op het polo terrrein van de stad en hier hebben we onze ogen uitgekeken. Niet alleen naar de prachtig beschilderde en gedecoreerde olifanten maar ook naar een flink staaltje van burgerlijke ongehoorzaamheid. Onze reisleider had op zich een redelijk plekje voor ons kunnen organiseren, vooraan zittend bij het hek maar op een gegeven moment werd iedereen (lees Japanners met hun camera op statief) zo verschrikkelijk hongerig naar foto;s foto's en nog eens foto's dat het hen waarschijnlijk zwart voor de ogen werd en een heleboel toeristen het veld op gingen!. Wat de Indiers ook probeerden en waar ze ook (via de microfoon) mee dreigden, niets hielp en iedereen bleef waar hij was. Erger nog, er kwamen steeds meer mensen op het veld en het normale programma kon niet meer afgewerkt worden. We konden niet anders als ook de Joop van Tellingen drive te introduceren en ook maar het veld op tegaan. Het was heel leuk en indrukwekkend om al die mooi opgedoste olifanten maar ook dansers, danseressen en muzikanten te zien. Het slot luidde ook een beetje het Holy festival in: een hindoestaans festival waar je elkaar allemaal een Happy Holy toewenst(geluk) en de ander een gekleurd poeder toegooit over het hoofd, kleren en gezicht. Ik weet eigenlijk niet eens waarom.De eerste stip op het voorhoofd hadden we gisteren al te pakken maar vandaag werd het nog veel heftiger....
Gisteren werd er gevierd en gefeest dat het een lieve lust was, mensen werden onder miljoenen bloemblaadjes bedolven en zongen en dansden. Geweldig om te zien en mee te maken!!

Vandaag mochten we niet in Jaipur blijven: mensen zouden dronken worden en ons bedelven onder de gekleurde poeder daarom had Salam een alternatief programma bedacht:
Met een jeep naar een kamelen boerderij en dan in de kar erachter een soort safari.
Dit was een leuk altenatief en de grapjas had ook een tiental zakjes met gekleurd poeder gekocht zodat we ons zelf ook onder konden dompelen in alle kleuren (ruikt trouwens heerlijk)
Melvin uit onze groep gaat dit trouwens in Nederland introduceren en wil zakjes oranje poeder kopen en dit met Koninginnedag over de mensen strooien. Ik denk zomaar dat deze niet blij zullen zijn en ik hoop dan ook dat Melvin hard kan rennen. Mijn oren en haar zijn na een behoorlijke schrobbeurt nog steeds rose.....

De zakjes bleken gebruikt te gaan worden in de twee dorpjes die we bezocht hebben en waar we een waar Holy gevecht hebben gehouden met de kinderen groot en klein. Wel heel leuk want dit was heel authentiek.

Normaal gesproken komen hier geen toeristen en daarom waren wij meer de attraktie, dan de dorpelingen zelf.

Alle kleren zijn nu uitgewassen en daar is het wel redelijk uit gegaan maar we hadden geen van alle ons zondagse kloffie aan dus dat was prima zo.

De groep is erg leuk en gezellig. Gisteravond hebben we met de hele groep op een andere rooftop gegeten en dit was nog lekkerder dan de vorige maaltijd. Gordon Ramsay heeft gelijk, het echte Indiaase eten is niet te vergelijken met dat in onze restaurants en is ontzettend lekker. Wij genoten onder de sterrenhemel in Jaipur!
Rianne: gisteren Butter chicken Massala gegeten, is dat niet jouw favouriet? (jaloers)

Nou ik vind dat ik al behoorlijk mijn best heb gedaan met twee reisverslagen en weet ook echt niet of dit zo blijft. Foto's heb ik net geprobeerd te plaatsen maar dit is niet gelukt hij gaf tot 3x toe een foutmelding dus dit houden jullie tegoed.

Voor nu weer groeten uit Jaipur. Morgen vertrekken we naar Agra en gaan de Taj Mahal bewonderen...

Rieuwert en Jacky

  • 20 Maart 2011 - 15:19

    Jan:

    Tja heb begrepen dat het de bedoeling is hierop te reageren, bij deze dan!
    Leuk verslag hoor, wij krijgen ook steeds meer zin in om dit land ook eens te bezoeken. Een olifant rit hoeft van mij niet hoor, in Thailand ook al 2x meegemaakt dus dat is voldoende.
    Ajax heeft overigens een steekje laten vallen tegen ADO 3 - 2 verloren!

  • 20 Maart 2011 - 15:24

    Astrid:

    Hoi vakantiegangers

    Hier een berichtje van mij. Zo te lezen hebben jullie het weer heel erg leuk en gezellig. Heb ik het goed gelezen dat jullie de oudste van de groep zijn?
    Werd je overweldigd door de geuren daar?
    7 uur in een bus hobbelen lijkt me niet zo geslaagd maar ja. Hadden jullie ook een tussenstop?

  • 20 Maart 2011 - 16:58

    Brigitta:

    Jacky, ga toch maar door met de reisverslagen, echt genieten! Zeker als het herkenbaar is... Geniet van al dat moois dat India te bieden heeft.
    Groetjes fam. Huizer

  • 21 Maart 2011 - 06:27

    Saskia 12hoven:

    Sportief hoor, komt het hardlopen toch van pas (Rieuwert)! Jullie verhalen zijn geweldig. Misschien moet ik toch eens mijn roots opzoeken...

    Groetjes Saskia

  • 21 Maart 2011 - 09:50

    Sandra:

    Hoi Jacky,

    Zo te lezen hebben jullie het enorm naar de zin. Lekker genieten!
    Wat vind je van Patrick als Mol, ik zat tot het laatste moment op Art, verrassend!

    Groetjes Sandra

  • 21 Maart 2011 - 16:23

    Mirthe:

    Hallo Jacky en Riewert,

    Leuk om jullie verslag te lezen.
    Lijkt alsof ik er zelf ben....

    Heel veel plezier en geniet!

    Gr Mirthe


  • 21 Maart 2011 - 18:46

    Rianne:

    Wel verdorie stop eens mij zo jaloers te maken. Ik zat daar 3 maanden en ben geen een keer getikkaat! (stip op het hooft) het is werkelijk belachelijk, dat zal wsel te maken hebben met de toetische route die jullie afleggen:P klinkt goed allemaal! wat een heerlijk weer hebben jullie ook! ik kan jullie wel mededelen dat zon obsessieve ik gister ook weer mijn sproeten terug heb gekregen in enkhuizen in de achtertuin. Verder heb ik nu school week en ben ik me voor aan het bereiden op die training die ik volgende week heb. Heb dus het acuute boekje maar gekocht. Enig. Nou veel plezier!wacht maar tot je in nepal bent! word alleen maar beter:) vergeet de momo's niet, butter chicken is daar niks bij!:) liefs

  • 22 Maart 2011 - 10:51

    Jasper:

    Haha, het lijkt inderdaad wel warm.
    Net nu hier de lente reusachtig toeslaat met, jawel, 14 graden!!!!
    Hopelijk kunnen jullie wat foto's van het oude Agra fort uploaden, ik ben erg benieuwd.

    En pas op met die poedertjes mee naar huis nemen he ;-)

    Veel plezier

  • 22 Maart 2011 - 18:26

    Tom:

    Beste lubjes,

    Ik zie dat jullie het onwijs naar jullie zin hebben. Ik ben zoals gewoonlijk weer heel jaloers. Ik hoop dat jullie het nog veel leuke dingen gaan beleven met de nadruk op leuke.

    Dikke kus,

    Tom
    P.s. even voor de update het gaat hier bij NIBC ook goed, maar ik kan alleen met niemand discusieren. Dus ik mis je heel erg!!!!

  • 23 Maart 2011 - 19:10

    Suzan:

    Erg leuk om jullie reiverslagen te lezen.

    heel veel plezier daar,

    gr. suzan walraven

  • 24 Maart 2011 - 16:12

    Wendy:

    Hoi Jacky en Riewert.

    Nou, voor het weer hadden jullie niet weg hoeven gaan :-p het is hier heerlijk! Ik hoop dat jullie erg genieten en nog veel zullen zien en meemaken tijdens deze trip!

  • 24 Maart 2011 - 20:03

    Rinus:

    Krijg nou wat. Is dat mijn zoon Melvin met rode en groene poeder op z'n hoofd. Nog veel plezier en Nepal. En doe Melvin de groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky, Rieuwert, Rianne, Marlot en Laurien

Met z'n vijfen door een deel van Azie trekken ( Thailand/Cambodje/Vietnam en Laos) ter ere van ons 25 jarig huwelijksfeest.......

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 22625

Voorgaande reizen:

28 Mei 2015 - 20 Juni 2015

On the road

24 Mei 2014 - 14 Juni 2014

Catching Canada

17 Oktober 2013 - 17 Oktober 2013

Zinderend Sri Lanka

24 Mei 2012 - 17 Juni 2012

Wild-Wild-West

17 Maart 2011 - 08 April 2011

Indiaase drukte en Nepalese rust?

23 April 2010 - 17 Mei 2010

Ons 25 jarig huwelijk, onze gezinsreis Azie!

20 September 2011 - 30 November -0001

Oude Moorse beschaving onder de Spaanse zon....

23 September 2012 - 30 November -0001

Spaanse tapas en sangria

Landen bezocht: